Svaki nepotrebni ili lažni poziv zauzima telefonsku liniju i onemogućava da hitnu medicinsku pomoć dobiju oni čiji je život ugrožen!

Hitna medicinska pomoć podrazumijeva hitno medicinsko zbrinjavanje osoba kojima je zbog bolesti, stradanja ili povrede  neposredno ugrožen život, pojedini organ ili dijelovi tijela - odnosno kod kojih bi u kratkom vremenu moglo doći do životne ugroženosti - a u cilju maksimalnog skraćenja vremena od nastanka hitnog stanja do početka liječenja, odnosno do upućivanja na daljnje liječenje.

Prema podacima urgentnih medicinskih službi, veliki broj stanovnika u Federaciji BiH javlja se u te zdravstvene institucije bez objektivne potrebe.

Procenat pacijenata koji se samo u Zavodu za hitnu medicinsku pomoć u Sarajevu javljaju je veliki, te odnos između hitnih stanja i onih koji to nisu je 20 posto : 80 posto u korist slučajeva koji nisu hitni, a što je rezultat uvriježenog  mišljenja da hitna medicinska služba radi sve: od pregleda grla, ispiranja ušiju i kontrole krvnog pritiska do sklanjanja beskućnika i alkoholičara sa ulice itd..
 
S obzirom da su brza reakcija i dostupnost odlučujući faktor učinkovitosti hitne medicinske službe, publikovana je brošura kojom se nastoji informisati šira javnost i senzibilizirati građane da se za sve ono što nije hitni slučaj obrate svom porodičnom doktoru.

Na taj način građani će značajno rasteretiti urgentne medicinske službe, koje bi morale da pruže pomoć onim pacijentima kojima je takva pomoć zaista neophodna, ali je često nedostatna zbog navedenih statističkih podataka.

Brošura je, inače, publikovana u okviru kampanje koja ima cilj smanjenje pritiska na rad službi hitne medicinske pomoći u FBiH.

Projekat je realizovalo Udruženje za razvoj društva "Kap" u saradnji sa stručnim medicinskim djelatnicima i zdavstvenim institucijama, pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva zdravlja.

PREUZMITE KLIKOM OVDJE "Vodič za pacijente"

(NajDoktor)