Pacijenti u zdravstvenim ustanovama u BiH najviše se žale na duge liste čekanja, kao i na strah od traženja mišljenje drugog liječnika, međutim ono što je zabrinjavajuće je to što većina pacijenata i ne znaju da imaju pravo žaliti se ako naiđu na neku neprijatnost u bolnicama, izjavila je u petak Merima Spahić u ime Udruženja za razvoj društva "Kap" BiH.

"Pacijenti se najviše žale na duge liste čekanja koje, zapravo, ugrožavaju njihove živote i jako je puno njih koji nikada nisu došli na red na pregled, jer se na tim listama može čekati i po nekoliko mjeseci, a u Sarajevu postoji primjer i po nekoliko godina", kazala je Spahić uoči okruglog stola o pravima pacijenata u BiH.

Udruženje "Kap" organiziralo je okrugli stol uz podršku Ambasade SAD-a u BiH, a u sklopu cjelogodišnje kampanje "Moje pravo", čiji je cilj informirati građane o zakonskim pravima i obavezama koje imaju tokom boravka u zdravstvenim institucijama.

"Pored dugih listi čekanja, drugo pravo koje se najčešće krši je pravo na drugo mišljenje, gdje pacijenti ne smiju tražiti mišljenje drugog liječnika upravo zbog sujete onog prvog", istaknula je Spahić.

Poražavajućim je navela podatak da oko 80 posto građana i pacijenata apsolutno ne zna da ima bilo kakva prava u zdravstvenim institucijama, dok velika većina njih smatra da ta prava ne mogu ostvariti.

Prava, obaveze i odgovornosti pacijenata u Bosni i Hercegovini regulirani su entitetskim zakonima, koji su, kako je kazala ,odlični, no problem je u njihovoj implementaciji.

"Čest je slučaj gdje pacijenti kažu kako se ne žele žaliti jer smatraju da se neće ništa promijeniti, ali poručujem pacijentima da ne šute i da svoja prava mogu ostvariti jer je to zakonom regulirano, a sve institucije koje krše ta prava krše zakone ove zemlje", kazala je Spahić.

Predsjednica Udruženja "Novi pogled" Mostar Maja Memić također je istaknula kako jako mali broj građana uopće zna da ima ikakva prava, a posebno pacijenti s dijagnozom, koji su tada izgubljeni u "našem zdravstvenom sistemu".

"Potrebno je raditi kako na educiranju zdrave populacije u prevenciji bolesti tako i educiranju pacijenata da podignu svoj glas ako se ne slažu s nečim i ako su naišli na neku neprijatnost u bilo kojoj zdravstvenoj ustanovi. Ne trebaju šutjeti nego progovoriti i žaliti se",  poručila je Memić.

Predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača "Futura" Mostar Marin Bago mišljenja je da se pacijenti, zapravo, nemaju kome žaliti jer u 80 posto općina ne postoje zdravstvena vijeća, čije je osnivanje propisano zakonom.

"Svaka općina i kanton mora imati zdravstveno vijeće koja svakih šest mjeseci iz zdravstvenih ustanova dobiva broj prigovora i to objavljuju javno. Kada bi se javno, kako nalaže zakon, objavili prigovori, onda bi i pacijenti otišli tom doktoru i ponovno zatražili uslugu bez problema i situacija bi bila riješena",  naglasio je Bago.

Nakon završetka okruglog stola, učenici – volonteri Srednje medicinske škole Španjolskom trgu u Mostaru dijelit će brošure građanima kako bi ih informirali o njihovim osnovnim pravima u zdravstvenim institucijama.

Udruženje za razvoj društva "Kap" nakon Mostara okrugli stol organizirat će u Banjaluci i Sarajevu.

NajDoktor.ba/Foto:Cin.ba