Stručnjaci su svojedobno mislili da samo oko polovina slučajeva neplodnosti ima fizičko porijeklo, a da su ostatak neobjašnjivi psihosomatski problemi kod žena.

Nekoliko nedavnih studija otkrilo je povezanost između razine svakodnevnog stresa kod žena sa smanjenom šansom za trudnoću.  Dokazano je da su žene sa visokom razinom stresa imale 29% manje šanse da zatrudne nakon godinu dana pokušavanja kao i manje šanse da zatrudne nakon jednog postupka vantjelesne oplodnje.

Kako reducirati stres?

Podijelite svoje strahove i pitanja - dok se nosite s neplodnošću, od velike je pomoći da u blizini imate ljude koji mogu pomoći i odgovoriti na vaša pitanja, biti osjetljivi na vaše osjećaje i razumjeti vaše strahove i nedoumice. Osjećajte se slobodnim da kontaktirate psihologa i potražite savjete.

Vodite dnevnik - dnevik je prijatelj koji nikada nije previše zauzet ili umoran da vas sasluša, a to je najčešće ono što nam treba. Pisanjem dnevnika možete dobiti uvid u vaše nesvjesne strahove i brige te osmislit put ka rješavanju istih.

Razgovarajte s partnerom - neplodnost nije vaš lični problem, već problem vas i partnera. Razgovarajte otvoreno o onome što vas muči. Osjećaj podrške smanjuje stres i stvara osjećaj motivacije.

Informišite se - studije su pokazale da informiranost o nekom problemu smanjuje osjećaj napetosti i daje nam mogućnost da bolje kontrolišemo naše emocije. Nemojte oklijevati, porazgovarajte sa ljekarom, i skupite sve dodatne informacije o procesu kroz koji prolazite.

Fizička aktivnost- redovna fizička aktivnost poput vježbanja, plivanja ili šetnje u prirodi potiče izlučivanje endorfina koji smanjuju štetno djelovanje stresa.

 

Vještine suočavanja i metode upravljanja stresom koje sada učite mogu vam poslužiti tokom godinama koje dolaze - a možda čak i pripremiti za roditeljstvo!

 

Adna Mehmedagić

Dipl. psiholog

Bona Dea IVF Centar